Slatka zimnica

Iskreno, zimnice nisu baš moje područje.
 Više gledam i pomažem mami u spremanju zimnica. Tješim se uz onu, ˝Mlada sam, naučit ću.˝ Vrijedno si zapisujem recepte koji mi se svide, da ih imam u svojoj slatkoj bilježnici.
Najviše obožavam mamine slatke zimnice, koje si stavljam u zobene svako jutro, na kruh ili u kolače i torte.
Onaj osjećaj kada odeš u svoj voćnjak, ubereš, očistiš i uz malo truda imaš slatku sitnicu za zimu ili dragoj osobi za poklon. Kako bi rekli: ˝Domaće je domaće.˝

Ovim pute vam donosim dva slatka recepta, jer su mene oduševili okusom i lakoćom. 

Džem od krušaka i cimeta


Priča o ovom pekmezu kreće od jednog mog rođendana kad mi je prijateljica Damira za poklon donijela mamin domaći pekmez od krušaka i cimeta. Dotad sam cimet najviše kombinirala sa jabukama, no ova kombinacija me oduševila. 
Naravno da sam odmah pitala za recept, odgovor je bio ˝Ma to ti je jednostavno, u pekmez od krušaka dodaš cimeta po želji.˝ Rečeno, učinjeno. Tako da smo mama i ja odlučile isprobati tu kombinaciju.

2 kg krušaka
1 omot Želina + 2 žlice šećera
200 gr šećera
1 žličica cimeta
1 mahuna vanilije

Kruške oprati, oguliti, i očistiti te nasjeckati na komadiće veličine cca 1 cm x 1 cm. (Veličina može biti i manja i veća, po želji.)
Štapnim mikserom lagano izraditi kruške, da se dobije voćna kaša sa komadićima voća. Količinu komada voća prepuštam vama.
Razmutiti 2 žlice šećera s jednim omotom Želina, dodati voćnoj kaši i staviti na jaku vatru. Razrezati jednu mahunu vanilije, tupom stranom noža sastrugati mahunu te oboje dodati voćnoj kaši.
Miješati dok ne prokuha. Kada prokuha dodati 200 gr šećera i 1 žličicu cimeta.
Kada ponovno prokuha uz miješanje, kuhati još dvije minute. 
 Izvaditi mahunu vanilije.
Puniti u teglice ugrijane u pećnici na 100°C, okrenuti ih na čep i pustiti 5 min da se stvori vakuum.Vratiti u uspravan položaj i ohladiti.



Marmelada od šljiva i čokolade

Za ovaj recept ću se švercati, jer ga nisam sama pripremila. Mama i brat su ga napravili dok sam bila na moru. Toliko me je okus oduševio, da ga moram s vama podijeliti. Nadam se da na zamjerate.

3 kg plavih šljiva
500 g šećera
200 g čokolade

Šljive otkoštiti i samljeti u stroju za mljevenje mesa ili štapnim mikserom dok ne usitnite sve komade voća. Dobivenoj smjesi dodati 500 gr šećera. Staviti u pekač sa poklopcem u pećnicu na 250°C. Uz povremeno miješanje, cca 3-5 puta peći 3 sata. Pekač izvaditi iz pećnice i dodati 200 grama narezane čokolade na kockice. U našem slučaju je to bila čokolada za kuhanje od 55% kakaa, no vi možete i tamnu čokoladu, ako ju više preferirate. 
Sve dobro promiješati da se komadići čokolade istope. Kuhati još 10tak minuta. 
Puniti u teglice ugrijane u pećnici na 100°C, okrenuti ih na čep i pustiti 5 min da se stvori vakuum.
Vratiti u uspravan položaj i ohladiti.


Kao što ste možda primijetili, kruh od zobenih pahuljica se odlično snašao kao podloga sa ove slastice.

Tipkajući vam ovaj post, napravila sam sama sebi zazubice. Idem se zasladiti. :)


Slike isprobanih recepata, šaljite mi na cutieandpieblog@gmail.com.

Dobar tek,
Kristina. :*



Broj komentara: 12

  1. Domace je zaista domace :) Dopada mi se dzem od krusaka :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jednostavan, a ukusan. Cimet fino grije. :) Šljiva-čoko kombinacije te ne privlači? ;)

      Izbriši
  2. oba moraju biti mrak! ;) jako mi se svidja mala kolicina secera! iako mi je i to previse : D

    da imam svojeg voca, pravila bih od svakog dzemove! :) ove godine kod mene: od marelice, od aronije i kupine, od aronije i sljive. jos mi je ostalo aronije za neku "jesensku" kombinaciju, vjerojatno s jabukom. ili nesto drugo ako nadjem po povoljnoj cijeni.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moraju biti mrak. ;) i meni je previše, no kada sam jedina u kući od nas šestero koja ne voli toliko slatko,pa se prilagođavam većini.

      Probala sam kod svekrve jabuka-dunja-višnja i oduševio me. Aroniju nisam još imala prilike probati, no zanima me.
      Danijela, sviđaju mi se kombinacije. ;)

      Izbriši
    2. moja prijateljica uzgaja aroniju tako da sam na taj nacin dosla u doticaj, inace vjerojatno ne bih skoro...jer cijena je visoka da bih pravila pekmez...
      kombinaciju tvoje sveki nisam nikada probala, ali se s visnjama ne moze fulati ;)
      znas li koje se jabuke uzimaju za dzemove? posto nemam domace, moram kupiti, a ne zelim promasiti..

      Izbriši
    3. Prijateljici želim uspjeha u uzgoju. Lijepo da je podijelila.
      Slažem se, višnje sve poprave. ;)
      Moj odabir bi bile kiselije jabuke i smanjen udio šećera. No svatko ima drugačiji ukus. :)
      Evo ovdje tablica nekih vrsta i primjene:
      http://www.coolinarika.com/magazin/clanak/jabuko-moja/
      Nadam se da sam vam barem malo pomogla.

      Izbriši
  3. mogu samo reći - mmmmmmmmmmmmmmm :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ovo je sjajno! :D Sad sam jos i gladna! :) Inace skroz mi se svidjaju te ideje tegla domaceg dzema za poklon. Treba mnogo vise da poklanjamo iz srca a ne iz novcanika :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Brzo u kuhinji ili špajz po nešto za prigristi. ;)
      Poklon je najbolji kada je od srca,a ako se još može pojesti...ma gdje ćeš bolje. :)

      Izbriši
  5. Ajme odličan ti je blog..Idem se bacit na čitanje :))))

    OdgovoriIzbriši